GESCHIEDENIS

Informatie

Helpdesk Gebruiksvoorwaarden Schoolvakanties Leer ons kennen Geschiedenis Privacy

Geschiedenis

Kamermetontbijt.nl maakt onderdeel uit van Holland-vakantiehuis B.V.

2001 De aankoop van onze caravan op Terschelling is een feit. Hiermee is alles begonnen. Al snel kwam na aankoop de vraag: "Hoe kunnen we deze het beste verhuren"? We kunnen een website maken maar die heeft elke eigenaar van een huisje of caravan. Hoe vallen we dan op? Het antwoord was "we gaan onze krachten bundelen"! waar alles mee begon! - oprichter michel niemarkt - onze eerste website
2002 Holland-vakantiehuis BV (in de begin jaren Wadden-vakantiehuis.nl) wordt opgericht door Michel Niemarkt.
Dit jaar gaat onze eerste website online: Wadden-vakantiehuis.nl. Iedereen met een vakantieverblijf op de waddeneilanden mag gratis meedoen.
2003 Binnen een mum van tijd doen er 400 eigenaren mee. Hiermee dienen ook meteen de eerste problemen zich aan zoals te weinig server ruimte maar ook het systeem blijkt niet opgewassen tegen het intensieve gebruik.
2004 Om de oplopende kosten te kunnen bekostigen gaan we een kleine jaarlijkse bijdrage vragen van € 45,=. Met dit geld kunnen we verder met ontwikkelen/automatiseren. Ook onze tweede website gaat de lucht in: Friesemeren-vakantiehuis.nl friesemeren-vakantiehuis - holland-vakantiehuis
2005 600 adverteerders online. Tevens lancering Friesland-vakantiehuis.nl
2006 Onze paradepaardje Holland-vakantiehuis.nl wordt geboren! Daarnaast ontwikkelen we van elke Nederlandse provincie een website. Hierdoor komen adverteerders op verschillende website te staan wat goed blijkt te werken!
2007 De grens van 1000 adverteerders zijn we voorbij gegaan. Daarnaast switchen we wederom naar grotere servers.
2008 Naast de traditionele vakantiehuizen zijn we ook in de boten branche gestapt. Ook voor 'huur een boot direct bij de eigenaar' blijkt vraag te zijn. Bootspecials.nl, Zeiltochten.nl en Segeltornholland.de gaan online. Ook deze websites worden in korte tijd gevuld met enkele honderden boten/schepen van particulieren.
2009 Dit jaar maken we de stap naar het buitenland. Eerst naar België, daarna volgen er meer landen. Tevens klantenservice opgericht in België met medewerkers die zowel bezoekers als adverteerders te woord kunnen staan in alle talen. Lancering van de sites Belgie-vakantiehuis.be, Holidayplace.fr, Deutschlandferienhaus.de, Osterreichferienwohnung.at, Schweizferienwohnung.ch, Espanacasasdevacaciones.es en Holidayplace.it
2010 Nu gaat het snel, inmiddels meer dan 6000 adverteerders in binnen- en buitenland. Waaronder ook een grote groep Bed and Breakfast eigenaren. Voor deze groep besluiten we nog een aparte website te ontwerpen: Kamermetontbijt.nl en voor de Belgen Kamersmetontbijt.be. Daarnaast gaan we alle binnen- en buitenlandse adverteerders bundelen en plaatsen op één internationale website Holidayplace.eu b& sites - holidayplace
2011 De teller staat inmiddels op 7500 adverteerders, een paar duizend bezoekers per dag en inmiddels zo'n 25 websites online. Ook zien we dat steeds meer grotere verhuurpartijen interesse hebben om te gaan adverteren. We ontwikkelen nieuwe adverteermethodes zoals bijv. banners (opvallende advertenties die tussen de verblijven in komen te staan).
2012 Inmiddels bestaan we 10 jaar. De zolderkamer heeft plaats gemaakt voor een kantoor. Maar nog steeds aan huis, dus geen dure gebouwen of iets dergelijks. Hierdoor kunnen we ons jaarabonnement, vanaf onze oprichting 10 jaar geleden, nog steeds op € 45,= houden! Uniek in de reisbranche! Enig verschil met 10 jaar geleden is dat we een team van experts om ons heen hebben verzameld. Denk aan ontwerpers, systeembeheerders, SEO en SEA experts.
2013 Dit jaar staat in het teken van een geheel nieuw ontwerp van de bestaande websites. We hebben het bestaande concept omgetoverd in een prachtige nieuwe layout. Inclusief nieuw logo!
Halverwege 2013 passeren we de grens van 10.000 adverteerders!!
nieuw logo - nieuwe website
2014 In het begin van dit jaar zijn we begonnen om de eerste sites in het nieuwe jasje te steken. Reacties zijn overweldigend van zowel adverteerders als bezoekers. Tevens 6 nieuwe sites gelanceerd Frankrijk-vakantiehuis.nl, Spanje-vakantieverblijf.nl, Duitsland-vakantieverblijf.nl, Italie-vakantieblijf.nl, Oostenrijk-vakantieverblijf.nl en Wintersport-vakantieverblijf.nl.

Halverwege 2014 staat de teller op 12.385 advertenties. Vele daarvan zijn adverteerders van het eerste uur, daar zijn we trots op. Daarnaast nog een mijlpaal bereikt, op 28 juni j.l. zijn er op één dag meer dan 1000 boekingsaanvragen naar onze adverteerders verstuurd!
2015 In 2015 worden we geconfronteerd met het feit dat we helaas niet elk vakantieverblijf kunnen plaatsen. Van vele landen hebben we namelijk geen aparte website. Denk aan Thailand; Bali, Nederlandse Antillen etc. Vandaar dat begin 2015 wordt begonnen aan een mega project. Er moet één website komen waarop alle huizen over de gehele wereld kan worden geplaatst/gepromoot. Van die ene caravan op Terschelling tot een villa op Bali in Indonesië. De naam die we hebben gekozen voor deze overkoepelende website wordt wereldvakantiehuis.nl. Via de tekentafel gaat het project eind 2015 naar onze systeembeheerders. Hier wordt met man en macht gewerkt om alle 50.000 huizen die we op dat moment online hebben staan overzichtelijk te plaatsen op deze ene website. Begin 2016 zal deze nieuwe website online gaan.
2016 2016 is een jaar geweest die geheel in het teken stond van nieuwe ontwikkelingen. Na een jaar hard werken aan ons megaproject genaamd Wereldvakantiehuis.nl gaat de site dan eindelijk in het voorjaar de lucht in. En wat zijn we trots op het resultaat!! Alle huizen die we in onze database hebben zitten komen hierop samen. Van dat ene idyllische huisje aan een rivier in de Franse Ardèche tot het prachtige appartement aan de kade van Willemshaven op Curaçao. En van die schitterende 10 pers. lemsteraak in de haven van een fries dorpje tot die uniek gelegen villa aan de kust in Bergen aan Zee. Naast het afronden van deze enorme klus hebben we wederom ook onze bestaande sites weer een update gegeven. De bestaande sites zijn allemaal voorzien van een nieuwe lay-out en tevens zijn ze ook responsive gemaakt wat wil zeggen dat ze tablet en mobiel 'proof' zijn. Ook in 2016 hebben we weer vele nieuwe adverteerders mogen verwelkomen!!
2017 Het jaar 2017 stond in het teken van het bundelen van vele regionale- en landenwebsites om deze vervolgens op te laten gaan in Wereldvakantiehuis.nl. Twee jaar geleden hadden we besloten dat we met 1 sterke internationale website verder wilden gaan i.p.v. 35 kleinere sites. Dit was een behoorlijke klus omdat vele van die bestaande websites al een paar jaar online stonden en al veel verkeer genereerden. Dit verkeer moest niet verloren gaan vandaar dat we de hulp hebben ingeroepen van een speciaal bureau met de juiste expertise. En ons doel is bereikt, aan het einde van 2017 staat er een dijk van een website online. In alle uithoeken van de wereld kunnen we nu mooie huizen aanbieden. Naast Wereldvakantiehuis.nl zullen de volgende websites overigens gewoon online blijven:
  • Holland-vakantiehuis.nl
  • Belgie-vakantiehuis.be
  • Wadden-vakantiehuis.nl
  • Kamermetontbijt.nl
  • Kamersmetontbijt.be
Waarom? Dit zijn onze websites waar het allemaal 16 jaar geleden mee is begonnen, het zijn onze kindjes ;-)

Na het afronden van dit enorme project zijn we december 2017 gestart met het optuigen van ons sociale media kanaal. We wilden hiermee pas beginnen zodra het Wereldvakantiehuis.nl project was afgerond. Dagelijks worden nu via deze kanalen (twitter/instagram en facebook) vele volgers op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen omtrent onze websites.
2018 In dit jaar zijn we gaan nadenken hoe we ook grotere partijen kunnen toelaten op ons platform. Halverwege het jaar zijn we uiteindelijk gestart met het uitwerken van deze ideeën en hebben een systeem ontwikkeld waarbij we op een makkelijke manier ook groter aanbod van vakantieparken, campings en verhuurbedrijven kunnen gaan plaatsen. Want ook vanuit deze hoek werden we steeds vaker benaderd met de vraag wat we kunnen doen om ook deze huizen te promoten. Daarnaast zien we een stijgende lijn in het aantal bezoekers die ons zijn gaan volgen via onze verschillende sociale media kanalen.
2019 We hebben dit jaar verschillende adverteerders die inmiddels alweer 17,5 jaar lang bij ons adverteren. "En nog steeds met heel veel plezier en succes" kregen we te horen. In al die jaren hebben we slechts 1 keer een kleine abonnementsverhoging gehad waarbij we van ¤ 45,= naar ¤ 55,= per jaar zijn gegaan. En daar zijn we, ondanks de stijgende kosten, best trots op! Daarnaast zijn we ons nieuwe systeem voor bedrijven gaan testen en hebben de kinderziektes er uit gehaald. In de loop van het jaar zijn we vervolgens gestart met het toelaten van vele (middel)grote bedrijven. We zijn er erg blij mee want we hebben er prachtig mooie accommodaties bijgekregen en met het systeem zijn bezetting en prijzen van de huizen altijd up-to-date. Een aanwinst voor ons platform!
2020 Wat een jaar hebben we beleefd en wat is er veel gebeurd en ook veranderd. Het jaar wat de geschiedenisboeken in zal gaan als het jaar dat de coronapandemie onze levens even op de kop zette.
Voor ons platform hebben we dalen maar vooral pieken meegemaakt in 2020. Begin maart toen Covid in Nederland was uitgebroken was het enorm schrikken, bezoekers bleven weg en je zag iedereen verstijven. De wereld leek even stil te staan. Maar na een enkele weken van stilte werd bij ons het ene dag-record na het andere verbroken. Nog nooit hebben we zoveel bezoekers gehad en werd er zoveel geboekt. In de stille weken daarvoor hebben we met man en macht aanpassingen doorgevoerd aan ons platform. Zo kon bijvoorbeeld gezocht worden naar huizen die 'contactloos' konden worden gehuurd. En daarmee stonden we meteen goed in de startblokken toen er weer geboekt werd. Met Holland-vakantiehuis.nl; Wadden-vakantiehuis.nl en Belgie-vakantiehuis.be zaten we aan de goede kant van de streep. Vele mensen kozen voor een vakantie in eigen land en laten we daar nu net een van de grootsten in zijn! In de gehele reisbranche waren we één van de weinige bedrijven die het jaar heel goed hebben afgesloten.
2021 Wie had in 2020 gedacht dat we een jaar later nog te maken zouden hebben met de pandemie? Helaas was het zo. Halverwege januari dit jaar ging de boel op slot en moesten we dealen met een avondklok. Voor 22.00 uur moest je binnen zijn en mocht je de straat niet meer op tot 05.00 uur in de ochtend. Deze stevige lockdown duurde maar liefst tot april. Toch heeft deze onzekere tijd voor ons gelukkig geen negatieve gevolgen gehad. Wederom kozen weer heel veel mensen in deze onzekere tijd voor een vakantie in eigen land. Oude records werden weer verbroken qua bezoekersaantallen en reserveringsaanvragen. maar ook hebben we weer vele nieuwe huisjeseigenaren welkom mogen heten op ons platform! Toen het zomerseizoen losbrak was er eigenlijk nog weinig sprake meer van Covid, het bestond gewoon stiekem heel even niet. Alles ging weer open en iedereen kon met een gerust hart vakantievieren. Ook in het najaar kozen vele mensen er voor om nog even een weekendje er op uit te gaan, er werd veel geboekt die periode. Maar helaas stak het virus wederom weer de kop op in het najaar. We kregen te maken met een variant, de Omicron. En weer werd de samenleving ontwricht. Weer kregen we te dealen met een gedeeltelijke lockdown. Tijdens deze najaars-lockdown werd hier achter de schermen met man en macht gewerkt aan een hele nieuwe 'beheeromgeving'. Je staat er vaak niet bij stil maar achter een website zit vaak nog een hele omgeving, ook wel backoffice genoemd, waar onze adverteerders (de huisjes eigenaren) dagelijks in werken. Waar ze hun statistieken kunnen bekijken, waar ze nieuwe foto's en prijzen plaatsen. Waar ze de mogelijkheid hebben om hun advertentie extra in de schijnwerpers te zetten. Deze omgeving is vaak een beetje ondergeschikt aan de voorzijde van de website. Immers aan de voorzijde hebben we jaarlijks enkele miljoenen bezoekers dus dat heeft de grootste prioriteit. Maar nu was de tijd toch echt rijp om ook de achterkant op te pimpen. Met behulp van 2 externe bedrijven hebben we de laatste twee maanden van het jaar hier aan gewerkt met als doel om begin 2022 online te gaan. We zijn heel benieuwd hoe 2022 gaat lopen... is het einde van de pandemie in zicht? We hopen het zo!
2022

Inmiddels zitten we al bijna 2 jaar in de corona crisis en lijkt er begin 2022 nog geen uitzicht op verbetering. De eerste 2 weken van 2022 zitten we zelfs nog in een volledige lockdown. Halverwege januari en begin februari verandert dit gelukkig. We mogen steeds meer en stiekem denken we al weer aan een vakantie in het buitenland! Nadat eind februari alle restricties worden opgeheven en we weer alles mogen, wordt er weer volop geboekt! Ook de buitenlandse huizen zijn weer enorm in trek! Mensen zijn weer toe aan vakantie/reizen en willen er weer op uit. Ook worden weer weekendjes en vele last-minute vakantiehuizen geboekt!

2022 stond bij ons in het teken van het aanpakken van de 'Backoffice'. Het gedeelte van de site wat voor de bezoekers niet zichtbaar is maar waar al onze adverteerders elke dag in werken. Een enorm project wat enkele maanden in beslag heeft genomen en waar aan de voorzijde dus niets van zichtbaar is. In de backoffice worden de mooiste presentaties aangemaakt door de eigenaren zelf wat u als bezoeker op de voorkant van de website krijgt te zien. We hebben dit gedeelte ontworpen samen met een bedrijf wat hier veel ervaring mee heeft. Naast de oude bestaande functionaliteiten zijn er vele nieuwe tools aan toegevoegd. Dit nieuwe beheersysteem is halverwege 2022 online gegaan en wat waren we verrast door alle positieve reacties van onze adverteerders (sommige adverteerders werkten al 20 jaar lang met dit systeem).

Daarnaast kwamen we er achter dat ook steeds meer eigenaren ons platform gebruikten om hun huis in de verkoop rubriek te zetten. Dus na jaren lang adverteren in de 'te huur' rubriek werd vervolgens besloten om ook bij verkoop van het vakantiehuis ons in te schakelen. Immers hebben we enkele miljoenen bezoekers per jaar waar ook veel potentiële kopers tussen zitten. Ook deze rubriek is geoptimaliseerd en uitgebreid en hierdoor weten ook steeds meer makelaars ons te vinden! Ook het aanbod van vele makelaars wordt inmiddels aangeboden via ons platform. Zo hebben we in heel Europa nu meer dan enkele 1000-den huizen te koop staan op ons platform!

Overnachten met hoge kortingen?

Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief!

Uw voordelen bij het gebruik van cookies

Cookies zijn kleine tekstbestanden die inzicht geven in surfgedrag, zodat duidelijk wordt hoe Kamermetontbijt.nl ook in de toekomst zo goed mogelijk kan blijven functioneren. Dankzij cookies krijgt u bijv. relevante advertenties te zien. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies voor het meten van bezoekersaantallen, meten we de tijd dat mensen op onze website zijn maar krijgen we ook inzicht in hoe de bezoekers onze sites gebruiken. Die inzichten verwerken wij weer in verbetering van de website. Advertising cookies houden bij hoe vaak content is bekeken en voorkomen dat u te vaak de zelfde advertentie ziet. Tevens maken wij gebruik van gepersonaliseerde advertenties van Google. Bekijk de Google privacy- en voorwaarden op: https://policies.google.com/technologies/partner-sites

Cookies worden op uw eigen computer bewaard en onthouden o.a. instellingen en voorkeuren. Ze zijn altijd anoniem en bewaren dus nooit uw naam, adres, leeftijd of andere persoonlijke gegevens. U kunt cookies altijd verwijderen.

Kamermetontbijt.nl maakt gebruik van cookies om de site goed te laten functioneren en om het bezoek aan onze websites zo aangenaam mogelijk te maken. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Door gebruik te maken van onze websites of door hiernaast op 'Akkoord' te drukken gaat u akkoord met het gebruik van cookies.